Lekker griezelen 👻✍️

De groepen 5 volgden afgelopen week de workshop “Lekker griezelen”!

Want iedereen is wel ergens bang voor. De spoken op zolder, nachtmerries, dat je heimwee krijgt als je uit logeren gaat of om gepest te worden op Facebook. Aan de andere kant houden we ook wel van een beetje griezelen: denk aan de achtbaan, spannende boeken, enge films en games vol mummies, monsters en bloed…

Tijdens deze deze les gaan de leerlingen filosoferen over angst, bang zijn en griezelen: waar ben jij eigenlijk bang voor? Wat voor soort angsten zijn er en kun je je angst altijd overwinnen? En wat nou als je nooit meer bang zou zijn? Dit filosofische gesprek is een onderzoek: leerlingen onderzoeken samen een begrip, leren naar elkaar te luisteren en proberen samen antwoorden te geven op vragen die eigenlijk maar moeilijk te beantwoorden zijn.

Na het gesprek schrijven de leerlingen onder leiding van een schrijfdocent een spannend verhaal en presenteren dit op een zo griezelig mogelijke manier aan elkaar.